14AUS_startsLuiss Hamiltons kļuvis par šīs sezonas čempionu, bet cik daudz apļu viņš atradās 1. vietā? Vai Batons tiešām ir pārāks pār Magnusenu? Kuram braucējam bijis vislielākais pārsvars pār komandas biedru? Uz šiem jautājumiem atbildes palīdzēs rast statistika. Ielūkosimies, kā tad īsti šosezon gājis.

MERCEDES

Apli_MRCLai gan Hamiltona pārsvars pār Rosbergu sezonas noslēgumā sasniedza 67 punktu atzīmi, tomēr Luiss sacīkšu vadībā pavadījis tikai par 12 apļiem vairāk nekā viņa komandas biedrs. Mercedes braucējus ārpus labāko trijnieka šosezon redzējām ļoti reti, pārsvarā boksu apmeklējumu laikā, kā arī reizēs, kad Hamiltonam nācās startēt no beigām.

RED BULL

Apli_RBRVienu no lielākajiem pārsteigumiem šogad sagādāja Daniels Rikjardo, kurš attaisnoja uz sevi liktās cerības, lielāko daļu sacīkšu braucot priekšā savam titulētājam komandas biedram Sebastianam Fetelam. Sezonas laikā Rikjardo izcīnīja 3 uzvaras, kamēr Fetels sacīkšu vadībā sezonas laikā bija tikai 1 apli.

WILLIAMS

Apli_WILŠķiet Williams komanda šosezon izdarījusi maksimumu, aizvadot veiksmīgāko sezonu pēdējo 10 gadu laikā. Komanda savu īsto spēku sāka parādīt Eiropas posmos un noturēja ātrumu līdz pat sezonas beigām. Lai gan Masa aizvadījis vairāk apļus 1. vietā, tomēr tieši Botasa sniegums lika apklust viņa kritiķiem. Stabils sniegums visas sezonas garumā vainagojās ar 4. vietu kopvērtējumā.

FERRARI

Apli_FERVienos vārtos. Iekšējā cīņa Ferrari komandā starp diviem bijušajiem pasaules čempioniem tika prognozēta īpaši interesanta, tomēr Raikonenam neizdevās pielāgoties šīs sezonas Ferrari modelim un praktiski visu sezonu nācās samierināties ar braukšanu aiz Alonso. Sezonas laikā Alonso labāko sešiniekā pavadīja 717 apļus, tikmēr Raikonens vairāk kā 3 reizes mazāk.

MCLAREN

Apli_MCLAlonso un Batons vai Alonso un Magnusens? Šis jautājums nodarbina daudzu fanu prātus. Kas zin, kurš būtu labāks variants nākotnē, tomēr šobrīd pieredze ņem virsroku un Batons ne tikai sezonas laikā guvis vairāk punktu, bet arī biežāk bija atrodams augstākās pozīcijās par Magnusenu. Tomēr nevajag noniecināt Magnusenu, jo priekš debitanta, kura komandas biedrs bijis čempions, Kevins paveicis lielisku darbu.

FORCE INDIA

Apli_FRCAbu Force India braucēju vārdi samērā bieži parādās kā iespējamie varianti, kad kādā spēcīgā komandā parādās brīva vieta, tomēr vienmēr kautkā pietrūkst. Skaidrs, ka arī šīs sezonas Force India nebija mašīna ar ko cīnīties par uzvarām, tomēr Peresa ātrums un Hilkenberga stabilitāte lika pasvīst arī McLaren un Ferrari. Neraugoties uz pāris spožiem mirkļiem no Peresa, Hilkenbergs sevi pierādīja kā pārliecinošāku braucēju.

TORO ROSSO

Apli_STRNevarētu teikt, ka Toro Rosso braucēju cīņā kāda pilota pusē bija izteikts pārsvars, tomēr Verņē jau atkal  jānoskatās kā viņa komandas biedrs saņem paaugstinājumu darbā. Priekš debitanta Kvjats nudien brauca labi, tomēr abiem braucējiem bieži vien nācās cīnīties ar tehniskām problēmām, kas ne vienmēr sacensību rezultātus padarīja par objektīvu spoguli abu braucēju patiesajām spējām.

LOTUS

Apli_LOTJa Williams komandai varētu piešķirt gada progresa balvu, tad regresa balva viennozīmīgi pienākas Lotus vienībai. Ne Grožānam, ne Maldonado neizdevās aprast ar Lotus mašīnu, kas lika komandai palikt 8. vietā konstruktoru kausā. Sezonas gaitā nedaudz veiksmīgāks bija Grožāns, tomēr lielākajā daļā gadījumu Pastors Maldonado bija turpat aizmugurē.

MARUSSIA

Apli_MARMarussia vienībā pirms sezonas reti kāds šaubījās par to, kurš braucējs būs komandas vilcējspēks, un Bjanki uz sevi liktās cerības attaisnoja godam. Punkti Monako tomēr gūti ar lielu veiksmes palīdzību, tomēr bez traģiskās avārijas Japānā mēs, visticamāk, redzētu tieši Žilu aizvietojam Kimi Raikonenu Ferrari rindās 2016. gadā.

SAUBER

Apli_SBRNebūtu liels pārsteigums, ja izrādītos, ka gan Sutils, gan Gutjeress savu pēdējo sacīksti F1 jau aizvadījuši. Nevienam no braucējiem punktus gūt neizdevās, ko gan pārsvarā varētu norakstīt uz Sauber konkurētnespējīgo šīs sezonas modeli, tomēr arī braucēji bieži vien pieļāva kļūdas. Adrianam Sutilam vajadzēja ieņemt līdera lomu, tomēr cīņā ar Gutjeresu šogad neizšķirts.

CATERHAM

Apli_CATKad sezonas pirmajā posmā Kobajaši kvalificējās 15. vietā, daudziem līdzjutējiem radās cerība, ka šis beidzot būs Caterham izaugsmes gads. Noslēdzoties sezonas pēdējam posmam šie paši līdzjutēji pārsteigti raugās uz to, kā komandai vispār izdevās nodrošināt dalību Abū Dabī. Pilotu cīņās pārsteigumu nebija un Kobajaši ļoti reti nācās piekāpties zviedru braucējam Eriksonam. Par Vila Stīvensa un Andrē Loterera spējām pēc 1 sacīkstes grūti spriest, tomēr Loterera pārsvars pār Eriksonu bija visai iespaidīgs.

Viena atbilde »

  1. Jurčiks saka:

    Kas tos grafikus taisījis? Lai parādītu, ka apļu skaits, ko ir vadībā palielinās pie augstākām vietām, grafikam bija jāsākās ar 24. un jābeidzas ar 1., lai redz, ka labākajiem pilotiem līkne ir pozitīva. Tagad sanāk negatīva līkne. Bez maz jāskatās no labās uz kreiso pusi, bet tā diez vai ir pierasts vērtēt grafikus.

    Patīk

Atstāt komentāru...